ustalardan

"Çaldıklarım etrafımda olup bitene verdğim tepkiden ibarettir." Tony Willams

20 Ocak 2008 Pazar

Rodney HOLMES - MD&D Magazin Söyleşisi.

TAMA: Bir sanatçı olarak, başarmaya çalıştıklarınızla "Starclassic Maple" davulunuz nasıl bir uyum içerisinde?

RH: Kendimi, tarzların ve sınırların ötesine gitmeye çalışan biri olarak görüyorum. O yüzden davul setimi heryerde herşeyi yapabilen bir enstrüman olarak görüyorum. Özellikle çok işe yaradıklarından dolayı 10" ve 12" tom istedim. Düşük akortlayabiliyorum veya çokca low-mid alabiliyorum veya yüksek akort edebiliyorum; eğer bir caz veya akustik müzik ortamındaysam. Bugüne kadar farklı ölçüler kullanarak deneyim edindim. Önceden 12" ve 13" tom, daha sonraları 8", 10" ve yine daha sonraları 8", 10" ve 12" tom denedim. Ama en çok da 10" ve 12" tom kombinasyonunun benim için en iyi olanı olduğuna karar verdim. Sadece zaman zaman kick'i değiştiririm. Rock ve Steve Kimock gibi elektrik materyal içeren müziklerde 22x16" kick kullanıyorum...

TAMA: Aynı kurulumu Brecker Brothers ve Santana ile de kullanmıştınız.

RH: Evet, tamamen aynısı. Yine de ne zaman George Colligan'nın org trio'su, Mad Science veya caz gitaristi David Gilmour ile olduğu gibi akustik konseptli durumlarda 18x16" kick kullanırım...

TAMA: Kick'lerden konu açılmışken... TAMA fabrikasına, sizin için üzerinde tom deliği olan bir Starclassic Maple kick yaptırmak hiç de kolay olmamıştı!.

RH: Çok doğru!. Hatırlıyorum, büyük sorun olmuştu. Bildiğim tanıdığım, çeşitli yerlerde çalan veya turlara giden çoğu davulcuya yanlarında rack-sistem veya benzeri değişik stand'leri taşımaktansa tom'ları kick'in üzerine oturtmak daha kolay geliyor. TAMA, kick üzerine tom deliği açmama konusunda çok inatçı...

TAMA: Tabi ki ama Starclassic Maple'ın arkasındaki temel fikir, çok ufak da olsa, ince maple kasanın üzerinde veya içinde rezonasyonunu engelleyecek birşeyin olmamasıdır ki buna tom aparatı da dahildir. Fakat sonunda bir defalığına TAMA'yı ikna ettiniz ve bir istisna olarak sizin için tom aparatlı kick üretti. Peki, hiç kick davulunuzda kayda değer bir ses değişikliği farkettiniz mi?

RH: Hayır. Tom bağlantı aparatı olan kick'lerde herhangi bir rezonans kaybı olduğunu düşünmüyorum. Tom aparatlı kick istememin asıl sebebi, performansım için tom'ların en doğru pozisyonunu bu şekilde daha kolayca sağlamamdır. Ayrı olarak sehpalandırılan tom'ları herşeyiyle oturtmak daha zor. Tom'lara ulaşmak kolay olmalı ki bu şekil daha kullanışlı...

TAMA: Benzer anlayışla, monte edilenler (rack) yerine her zaman geleneksel bacaklı foor-tom'ları tercih ediyorsunuz.

RH: Timpani gibi daha düşük frekanslar istersem floor-tom'dan; askı floor-tom alabilirdim. Floor-tom'lar farklıdır. Daha solid daha sağlam hissi veriyorlar. Daha iyi hissettiriyorlar ve bana sesi çok farklı geliyor. Starclassic Maple'ım hakkında bir şey daha eklemeliyim. Kalitesinin yanı sıra, berraklık ve netliğe de sahip; net temiz (crisp) bir artikülasyona sahip ki bunlar benim için çok önemlidir.


TAMA: Müzikal ufkunuzda yeni olarak neler görünüyor?

RH: Yeni bir kaydımı henüz bitirdik ve yayıma hazırlanıyor.

TAMA: "The Hermanators Band" mi?

RH: Hayır. Her nekadar hâlâ gitarist Mitch Stein ve "The Hermanators Trio" ile çalışsam da bu benim kendi projem. Tamamen farklı. Asabi bir elektronik hisse sahip fakat gerçek müzisyenlerle. Enstrümantal fakat bir vokal de var...

TAMA: Peki isim?

RH: CD'nin ismi "Twelve Months Of October". Eylül sonuna doğru çıkacak. Orkestraya şimdilik "Rodney Holmes Project" adını verdim. En azından daha iyi bir şeyler yapıncaya kadar...

TAMA: Söyleşi için çok teşekkürler ve yeni çalışmalar için başarılar...

***

Rodney Holmes'un şu anki kurulumu:
18x16" ya da 22x16" Kick,
14x5½ Maple Trampet,
10x8" Tom,
12x8" Tom,
14x14" Floor Tom,
16x16" Floor Tom.

Resmi web-sitesi: http://www.rodneyholmes.com/



Kaynak: http://www.tama.com/

Hiç yorum yok: